No nevím, raději bych tam měl o jednu featuru navíc, než se jen spoléhat na samotné kamery,
přece jen LiDAR vidí i ve tmě
a pozor, dokonce i přes blikající policejní majáky.....
Odpovědět0 0
A to se dokonce proslýchá, že nové Modely 3 a Y už nemají ani radary a budou spoléhat výhradně jen na kamery. Nepřijde mi to jako moc dobrý nápad.
Odpovědět0 0
Ale člověk má také JEN kamery. A dokonce jen dvě. A musí si poradit. A nemá senzory třeba přímo v kolech, motoru a podobně.
Odpovědět1 1
No to sice má, ale ono není úplně jednoduché, aby tam jednak nevycházela úplně zcestná pozorování, když se není čeho chytnout (tohle vzniká především na hladkých plochách, kdy nelze najít korespondenci bodů v obrazech z více kamer - a tím i jejich hloubku) a aby stroj "pochopil" co to vůbec vidí. Tady bych viděl problém s bouračkami do kamionů - okraj návěsu sice vidět lze, ale jeho prostředek je pro kamery v podstatě "průhledný", resp. s nedefinovanou hloubkou, a dostává se do toho spousta interpolací a odhadů, co by tam asi "mohlo být" a v jaké vzdálenosti, zatímco jiné senzory by to mohly vědět a mohly by validovat odhad z kamer.
Se stereoskopickým záznamem v kombinaci s hloubkovými kamerami jsme si na univerzitě hráli docela dost (vývoj pro jeden velký automobilový koncern) a ačkoli z kamer toho lze vytáhnout opravdu poměrně dost, má to své limity, které se obcházejí dost těžko. Neříkám, že je to nemožné, ale z vlastní zkušenosti bych tam nějaké (nebo dokonce nějaká) záložní/podpůrná řešení asi nechal. Je pravdou, že složit jednotlivé odhady z různých typů pozorování je docela fuška, protože každé řešení je citlivé na něco jiného a má své specifické výhody i problémy.
Odpovědět1 0
Člověk sice má taky jen dvě "kamery" ale díky tomu průměrný člověk nemůže fungovat ve tmě, což bohužel auto bude muset umět
Ono až se ti stane že pojedeš večer někde okolo lesa a na krajnici bude stát zmatená oslepený srnka, tak co si myslíš že to auto udělá když ji neuvidí a najednou ti skočí pod kola??
S radarem(lidarem) by to AI mohla vyhodnotit jako potenciální nebezpečí a zpomalit
S obyčejnym kamerovým senzorem v bůh ví jaké kvalitě přibude dost vážných incidentů
Teď mě napadá taková vtipná myšlenka, že Američané budou Teslu povazova za rasistickou, protože ve tmě auto neuvidí černocha
Odpovědět0 0
4 honza1616 : aj kamery vidia v tme ... dokonca dokazu aj farebne "rozlisovat" ... staci osadit kvalitne cocsky co rotuju a je po probleme ... aj za tmy je vidiet farby (pouzivali sme take na jednej fabrike kde som davnejsie pracoval a aj v totalnej tme bolo mozno rozlisit aku farbu oblecenie mal dotycny clovek, ktoreho v noci zosnimali.).
Odpovědět0 0
Můj tip je, že jde jednoduše o benchmark, Lidar vs. Autopilot, aby Tesla mohla doložit měřením jak velký je mezi nimi rozdíl.
Odpovědět2 1
a) buď Muskovi konečně došlo, že jen s kamerou to nepůjde
b) vůbec to nemusí být projekt Tesly, ale nějaké jiné společnosti, která použila Teslu jako "dopravní" prostředek pro svůj "lidar"
c) nemusí jít ani o lidar :D
d) může jít klidně o doučovací hodiny pro kamerový autonomní systém, aby lépe pochopil, co zachytávají kamery a lidar nebyl potřeba
btw co je na tom logu?
Odpovědět0 1
Lidéí nějak zapomínají, že Tesla je v první řadě komerční projekt. Čili za prachy si na ní může namontovat kdokoliv cokoliv a Tesla spolupracuje.
Odpovědět0 1